DFS Kranich pochází z konstrukční kanceláře Hanse Jacobse. První stroj vzlétl v roce 1935. Sériová výroba započala v továrně Karl Schweyer AG v Manheimu. V průběhu války se letouny vyráběly v mnoha továrnách a dodnes není přesně známo, kolik strojů bylo vyrobeno. Kranich sloužil hlavně k základnímu výcviku, ale bylo na tomto letadle zalétnuto i několik rekordních letů. 11.10.1940 dosáhl Erich Klöckner na Kranichu výšky 11 460 m. Po skončení války byl Kranich ještě v 50. letech vyráběn v několika zemích. Např. v Polsku (Žuraw) nebo České republice (Jeřáb). Ještě v roce 1952 se Španělé Juarez a Ara stali na Kranichu mistry světa v kategorii dvousedadlovek.

Model je velmi věrnou kopií originálu. Nejen vzhledem ale i vnitřní konstrukcí křídel. Poměrně tlustý profil MVA 227 poskytujem modelu stabilitu i při malých rychlostech. Vlastnosti profilu se projeví zvláště v kroužení v termice. Křídlo má připraveny šachty pro zabudování brzd. Jedná se o ideální model pro příznivce „old timerů“.
… 

Obsah stavebnice

Stavebnice obsahuje laminátový trup a rám kabiny v krémové barvě. Křídla a kormidla překližkobalsové konstrukce potažená folií s texturou plátna v barvě Antik. Překližkové a drobné díly, bowdeny, samolepky a stavební návod. Model má také zabudované brzdy

Technická data

Rozpětí: 3 600 mm
Délka: 1600 mm
Hmotnost: 4 500 g
Profil: MVA 227

 

Cena                         550 €        13 790 Kč
Cena včetně brzd     585 €              14 580 Kč

Příslušenství

 

ServaFS 5106B (3x) + FS90 (2x)+ MTA 008 (2x)
BaterieDynogy sport 1800

External UBEC 5A

External UBEC 20A